HISTÒRIA

Història de la Biblioteca i Àula Multimèdia

La biblioteca de l'EOI de Palma va començar la seva activitat a l'actual aula 1 de la planta baixa el curs 1992-1993, amb l'objectiu de fomentar entre els alumnes la lectura en els diferents idiomes impartits en el centre.

El curs 2002-2003 la Conselleria d'Educació, amb la voluntat d'estimular la lectura, l'autoaprenentatge i l'ús de les TIC, ens va ajudar a obrir un nou servei que va fusionar la biblioteca existent, amb els seus fons, amb un centre d'autoaprenentatge dotat de 18 ordinadors. Aquesta biblioteca/aula multimèdia es va instal·lar al primer pis del nostre edifici després d'haver ajuntat les antigues aules 2 i 3, i després d'haver-hi fet la corresponent reforma.

Durant els anys següents, el fons documental de la biblioteca es va anar ampliant per tal de cobrir altres aspectes culturals de les llengües. S'hi va incorporar material audiovisual, es van digitalitzar nombrosos materials i es va adquirir un nou software. Amb l'expansió d'internet, es va posar a disposició dels usuaris un gran nombre d'enllaços i així es va facilitar l'autonomia de l'alumnat.

Aquests darrers anys, hem modernitzat totes les instal·lacions informàtiques després de l'adquisició de 10 ordinadors All-in-one de darrera generació amb un nou software protegit. També n’hem actualitzat els continguts, els conceptes i la imatge.

A més de tot això, hem intentat crear un espai agradable per a estudiar i per a millorar l'aprenentatge dels usuaris. La biblioteca/aula multimèdia també és un racó de dinamització a l'EOI, un espai de trobades, d'esdeveniments, de reunions i d'intercanvis.

Durant els darrers cursos, hem començat una nova etapa en oferir als nostres alumnes una plataforma informàtica moderna i completa des de la qual podran consultar, en qualsevol lloc i qualsevol moment, el catàleg virtual dels nostres fons, renovar els seus préstecs a distància, assabentar-se de les novetats mitjançant els nostres blogs i conte d’Instagram, i participar en el punt bookcrossing de l'EOI, entre altres serveis.

Confiem que totes aquestes novetats i aquests canvis siguin d'ajuda per al nostre alumnat.